Avni H. Taş Nart Plakları- 1969









Avni H. Taş Nart Plakları- 1969 (320kbps)


Türkiye'de Kafkas diasporasının çıkardığı ilk plaklardan belki de ilki olan bu plak İstanbul'da doldurulmuştur. Chigun Avni tarafından doldurulan plağın bir yüzünde Çeçen müziği, diğer yüzünüzde Wuig müziği vardır.


Chigun Avni 1973 Ankara'da akordeon çalıyor.


Plağın hikayesini Chigun Avni şöyle anlatıyor:
"Ben aslında Ürdünlüyümdür. O zamanlar Ürdün’de akordeon kullanılıyordu mızıka yoktu veya daha doğrusu satıcılarda bulunamıyordu. İstanbul'a geldiğimde 1966- 1969 düğünlerde ve dernekte benden başka çalan yoktu. Birkaç kişi öğrenene kadar bu böyle devam etti ve böylece akordeon kullanılmaya başlandı.
Dernek istiklal caddesinde idi Elhamra pasajı- Dernek talebe yurdu gibi kullanılıyordu, ilk ziyaretimde dernekte dört yataklı bir odaya götürmüşler odada , Fikri Duman , Fahri Huvaj, ve Orhan Baran ve başka iki kişi da vardı, tanışma sırasında Çerkesçe yazma okuma biliyorum deyince şaşırdılar, Kafkasya’ya gidip geliyoruz dediğimde daha da şaşırdılar, bende Çerkesçe alfabe kitapları vardır ( Ürdün’den 70 kitap getirmiştim.) deyince daha da şaşırdılar, benimle giden bir başka Ürdünlü vardı benim Akordeon çaldığımı söyleyince bir Akordeon getirdiler ve plaktaki wuigi çaldım ve hiç unutmadığım bir soru Fikri Duman’dan geldi - Bu Arap müziği mi ? iste Akordeon sesi bu kadar yabancı idi ....biraz bozuldum birazda oradaki hava pek samimi değildi dolayısıyla ayrılmaya karar verdik ve binadan çıktık. Arkamızdan Fahri ile Orhan yetiştiler ve bize- kusura bakmayın dediler rahat konuşamadık içeridekiler Çerkes değil bizden değil yani anlayacağınız dernek karma karışıktı, tabi ki adresimizi aldılar ve beraberliğimizi şimdiye kadar devam ediyor, Bundan hemen sonra başka bir bina aradılar ve Bağlarbaşı binasına taşındılar..."



Tracklist:

1. Çeçen
2. Wuig











320kbps









2 yorum:

  1. çok çok teşekkürler...ne iyi ettiniz bu plak kaydını yayınlamakla..sağolun-varolun

    YanıtlaSil