Абазашта-Нателла Чамба (2019) 320kbps




Абазашта-Нателла Чамба (2019) 320kbps



Albümde 8 beste yer alıyor ve her biri birer kısa hikaye, geleneksel mirasın bir parçası. Natella'dan şarkılardaki hikayelerini bizimle paylaşmasını istedik.

 “Bu şarkıları seviyorum, onları çok besliyorum. Her biri ruhumun bir parçası ve hayatımdaki en önemli şeyin hatırası” diyor Natella, ““Abazaşta” (“Abaza Gelenekleri”) şarkısı Abaza geleneklerini, bir gelinin ne kadar güzel evli olduğunu ve bir gelinin ne kadar güzel bir şekilde evlendiğini söylüyor. Onunla yeni bir ailede ne sıcaklıkla tanışıyor. “Amyz - Amyz” (“My Moon”), aydan sevgilisinin yolunu bulmasına yardım etmesini isteyen bir kız hakkında bir şarkı.

“Akhvlapyn gIatali” (“Gece geldi”), geceleri İnjiç-Çukun Nehri kıyısında yorulmadan kocasını bekleyen bir kızın hüzünlü hikayesini anlatıyor. Gecelerin kocasının ihanetlerinin sırlarını sakladığını bilmiyordu ve buna sadece ay tanıktı.

“Gvym lokt rychkIvynchva” (“Arkadaşlarım”) - burada arkadaşlarım hakkında, Krasny Vostok köyündeki çocukluğum hakkında söylenir. Bu şarkıyı onlara adıyorum, anılar ve iyi dileklerle dolu.

“Mamadou Rosa” (“Grandmother Rose”) benim için özel bir şarkı. Babaannemi çok severdim. Bu arada, o harika bir armonikacıydı! Bu şarkıyı ona, güzelliğine ve ruh zenginliğine adadım. Bizi nasıl sıcaklık ve özenle büyüttüğü hakkında.

"Gvym" ("Kızıl Doğu"), Kızıl Doğu'nun yerel genişlikleri, toprak hakkında - bir ninni, arkadaşlar ve genel olarak Kafkas kültürü hakkında söylenir. “Murat Fyr” (“Kahraman Murat”), genç bir kızın kötü bir büyücünün büyüsüne nasıl kapılıp esaret altında, malları arasında oturduğu ve altın ipliklerle bir kaftan diktiği hakkında bir kompozisyon. Kız sık sık dünyada kendisini kurtaracak bir nişanlı olup olmadığını ve bu kaftanı kime vereceğini merak ediyordu. Şanlı Murat - bir kahraman, onu kurtarmak için tılsımlara başvurdu. “AchkIvyn Fyr” (“Savaş Hakkında”), Zafer Bayramı hakkında, savaştan onurlu bir şekilde geçen gaziler hakkında bir şarkı.

Bu şarkıların çoğu bir zamanlar “Alashara” (Uluslararası Abaza-Abhaz Etnoslarını Geliştirme Derneği, ed.) ve I tarafından yayınlanan “XIgvy ytymtsIuash auaradkva” (“Abaza şarkıları. Unutulmaz”) koleksiyonuna dâhil edildi. Bunun için onlara çok minnettarım, bunun için yaratıcı yolculuğuma başlamama yardımcı oldu.

Alaşara örgütünün başkanı Mussa Khabalevich Ekzekov'a özel şükranlarımı sunmak istiyorum! Desteği için, halkına yardım ettiği ve onları birleştirdiği ve tarihlerini ve geleneklerini restore ettiği için ona teşekkürler! Ana dilimin güzelliğini korumak benim için önemli, dilim ve halkım benim gururumdur! Ve bu benim işimdeki ana şey!

Ayrıca Albert Tlyachev'e beni fark ettiği ve yeteneğimden vazgeçmediği ve beni halkıma açtığı için teşekkür ederim!”

 

Sizi hemen şimdi "Abazashta" albümü ile tanışmaya davet ediyoruz - dinleyin ve indirin.



Tracklist:

1.       Амыз, амыз (Луна моя)

2.       Ахъвлапын гlаталтl (Ночь пришла)

3.       Гвымлокт рчкlвынчва (Друзья мои)

4.       Мамаду Роза (Бабушка Роза)

5.       Гвым (с. Красный Восток)

6.       Мурат фыр (Герой Мурат)

7.       Ачкlвын фыр (О войне)

8.       Абазашта (Традиции абазин)

























 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder