Iynar - Balkarian Legacy of Omar Otarov 320kbps









Iynar - Balkarian Legacy of Omar Otarov



Şimdiki haliyle İynar;

Grup İynar'ın sanatsal çalışmaları profesyonel Sovyet folkloru kategorisine giren şeylerin mükemmel bir örneği olmuştur. Erkekler korosu olan Grup İynar bir Balkar köyü olan Taşlı-Tala'da 90'lı yılların başında kurulmuştur.  Koro şarkıcıları, şarkı söylemeyi seven ve yeterli beceriye sahip amatör sanatçılardır.


Grup İynar'ın repertuarının ana bölümü Omar Otarov'un söylediği şarkılardan oluşuyor. Aynı mantıkla grup lideri Tahir Guziev, "ulusal halk müziğinin en parlak örneğini" bir kılavuz olarak kullanmıştır. Repertuar çeşitli klasik türler içeriyor: ritüel şarkılar, Nart destanı, eski epos gibi. Bunlar hem eski hem de modern bestecilerin yarattığı lirik şarkılardır. Grup kutlamalara katılıyor, çeşitli müzik ve halk festivallerinde yer alarak zaman zaman ödüller kazanıyor.

Fakat, Grup İynar geleneksel halk müziği türleriyle değil, Kafkas pop müziğiyle ilgileniyor. Yerel pop müzik endüstrisinin standartlarına uygun olarak çekilen müzik videoları bunun en parlak örneğidir. Bu videonun, Kafkas pop müzikte uzmanlaşmış olan '9th Wave' TV kanalında yayınlandığı doğrudur.

Her ne kadar garip gibi görünse de bu olay aslında gayet normal. Asıl önemli olan birçok yerel amatör sanatçının geçmişin destansı mirasına sahip çıkarken, aynı zamanda yerel pop sahnesiyle yakından ilişkili olmasıdır. Bu da 1980'lerin pop müziklerinden ilham alan yerel film yapımcılarının estetiğini benimsemelerine yol açıyor.

Belirleyici etkenlerden biri de onlarla nasıl bağ kurduğumuzdur. Tahir Guziev ile radyo sunucusu,  yapımcı ve Karaçay-Balkar Pop müziğinin önde gelen isimlerinden olan Muzafar Etcheev sayesinde tanıştık. Bir başka deyişle Taşlı-Tala köyüne folkloristlerden değil, gösteri sanatçısından aldığımız talimatlar ile geldik.

Grup İynar'ı folklorik olmayan bir grup olarak görebilir ve projemizinin gündeminden çıkarabiliriz. Yıllar önce yapabileceğimiz şey buydu. Balkar Grubun repertuarı çoğunlukla yöresel olmasına rağmen, uygulanma biçiminin aslında hiç de yöresel olmadığı açıktır.

Yalnızca orijinal müziği odak noktası haline getirmek yerine bir geleneğe çeşitli faktörlerden etkilenen gelişen bir fenomen olarak bakmaya başlarsak ne olur? Sovyet sistemi ve Omar Otarov'un sanatsal mirasının Karaçay - Balkar folklorunda yeni bir gelenek yarattığını varsayarsak ne olur? Böyle bir durumda, Grup İynar Ored Recordings için önemli bir isim haline gelir. Bunu, günümüzün geleneksel müzik biçimlerinin bir çeşidi gibi algılıyoruz. Sovyet halk müziği Ored Recordings için yeni bir tür. İlgi alanımız genişleyebilir, ancak geleneksel halk müziği her zaman odak noktamız olacaktır.

Önemli olan nokta, kayıt oturumunun hem bizim hem de müzik grubu için sıradan olmamasıydı. Başlangıçta, diğer müzik profesyonellerinin aksine, durumu olduğu gibi belgelendirmeyi amaçladığımızı açıkladık. Grup üyeleri kayıt oturumunu yeni ve alışılmadık buldu. Şimdiye dek sadece kayıt ve post-prodüksiyon sırasında oldukça müdahaleci olan müzik yapımcılarıyla uğraşmışlar. Bundan dolayı, Taşlı-Tala'daki kayıt oturumu Grup İynar için zor bir durumdu (ne yazık ki biraz resmi bir oturum oldu).

Grup durumu idare edebildi mi? Bir parça kısmen halk kültürü müziği kayıt edebilmeyi başarabildik mi? Yayınlanan müzik bu soruların cevabını verebilir.

Ses: Timur Kodzoko
Ses Montajı: Timur Kodzoko
Fotoğraf: Elena Miloserdova
Kapak Resmi: Milana Khalilova
Nota: Bulat Khalilov, Yaroslav Suzdaltsev, Olesya Altynbaeva
Muzafar Etcheyev ve Betal Bekanov'a özel teşekkürler

Haziran 2016'da Rusya, Kabardey-Balkar, Taşlı-Tala Köyünde kaydedildi.
21 Ocak 2017'de yayınlandı.



________________________________________________

Iynar (Eeinar) as is

The artistic work of the Iynar ensemble has been a great example of what falls into the professional Soviet folklore category. The medium-size male choir appeared at the beginning of 90s in a Balkarian village Tashli Tala. The ensemble singers are the amateur artists who love singing and have enough talent for it.

The main part of Iynar’s repertoire consists of songs sung by Omar Otarov. Following the same logic, Tahir Guziev, the bandleader, used ‘the brightest example of the national folk music’ as a guidance. The repertoire includes the classic genres: ritual songs, Nart saga, ancient epos, lyric songs created by both past and contemporary composers. The ensemble plays at celebrations, takes part in various music and folk festivals, and occasionally wins awards.

However, Iynar seems to be related not to traditional folk genres but to the Caucasian pop scene. Their music video filmed in accordance with the standards of local pop music industry can be a bright example of that. It is evident due to the fact that this video received airtime on TV channel ‘9th wave’ which is specialized in the Caucasian pop music.

On the one hand, the whole situation seems strange, on the other hand it is quite common for the region. The thing is that many local amateur artists turn to epic heritage of the past while also having close ties to the local pop scene. This, in turn, leads them to adopting the aesthetics held by local film producers who draw inspiration from pop music of the 1980s.

What is also indicative is the way we were connected with them. We were introduced to Tahir Guziev by Muzafar Etcheev, the radio host, producer, and one of the leading figures of Karachay Balkarian Pop Scene. In other words, we came to the village Tashli Tala by getting directions not from folklorists but from a showbiz person.

We may call the ensemble Iynar as something not folklorish and get it out of our project’s agenda. This is what we would have done a year ago. Indeed, despite the fact that the Balkarian ensemble’s repertoire is, in its most parts, folk in nature, it is obvious that the way it is performed is not folk at at all.

What if we shift our focus from only authentic music and start looking at a tradition as an evolving phenomenon affected by various factors? What if we presume that the Soviet system and the Omar Otarov’s artistic legacy created a new tradition in the Karachay - Balkarian folklore? In such a case, Iynar becomes an important figure for Ored Recordings. We perceive it as today’s expressions of traditional music in one of its forms. The Soviet folk music is a new genre for Ored Recordings. Our scope of interest may have expanded, but traditional folk music remains at its core.

What is important is that theе recording session was not ordinary both for us and the music ensemble. At the very beginning, we explained that contrary to other music professionals we always aim at documenting the situation as it is. The ensemble members found the recording session rather new and unfamiliar. So far they had been dealing only with sound producers, who were quite intrusive during recording and post-production. So, the recording session in Tashli Tala was a kind of challenge to Iynar (unfortunately, the session turned out to be a bit formal)

Did the ensemble manage the situation? Did we manage to document a piece of semi-folk culture? This music release may offer answers.

Sound: Timur Kodzoko
Sound editing: Timur Kodzoko
Photography: Elena Miloserdova
Cover art: Milana Khalilova
Notes: Bulat Khalilov, Yaroslav Suzdaltsev, Olesya Altynbaeva
Special thanks to Muzafar Etcheyev and Betal Bekanov

Recorded in Tashli-Tala village, Kabardino-Balkaria,
Russia. In June 2016.

OR 014 (NEPA)
credits
released January 21, 2017



Tracklist:


1.Ийнар - Голлу 02:11        
2.Ийнар - Жёрме 01:04       
3.Ийнар - Алтын Сагъат 01:34      
4.Ийнар - Ариу мёлек 03:18          
5.Ийнар - Ёрюзмекни джыры 01:58         
6.Ийнар - Дебетны джыры 01:41  
7.Ийнар - Азамат Герий 02:17       
8.Ийнар - Чийгошаны джыры 05:31














320kbps








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder